SERVIS TLUMIČŮ A PODVOZKŮ | NASTAVENÍ A OPTIMALIZACE | TUNING PODVOZKU | PRODEJ

 

 

Proč je třeba servisovat odpružení 

145

 

Výkon odpružení se po určitém čase snižuje; ani si často nevšimnete, o kolik se snížil až do chvíle, než zaznamenáte opravdu citelný pokles v jeho výkonu.

Jen pravidelná údržba zajistí, že se komponenty odpružení chovají optimálně.

Obousměrný pohyb pružení způsobuje opotřebení komponentů, zanáší olej drobnými částečkami, které společně působí na písty a planžety.

 

Ty pracují již při nízkém zdvihu, takže vniklé nečistoty mezi píst a planžetu způsobí nedolíhání planžety, a způsobí tak nefunkční tlumení.

Nečistoty se také usazují uvnitř noh vidlice, kde vytváří lepivou pastu, nebo znečisťují olejovou náplň.

 

Olej ostatně používáním ztrácí potřebné vlastnosti, malé množství dělá spoustu práce, dále oxidace, tření a kontaminace dohromady působí negativně na viskozitu a funkčnost odpružení.

 

 

 

Příručky výrobců doporučují pouze výměnu oleje ve vidlici.3 bike

 

Pokud vyměníte pouze olej, mnoho nečistot zůstane uvnitř, čistý olej se velmi rychle zanese nečistotou zachycenou uvnitř, nečistoty usazené v tlumicí jednotce tam zůstanou.

Jediná cesta k zajištění správného chodu vidlice je rozebrání a vyčištění všech součástí.

Vidlice by měla být servisována dvakrát za sezónu při závodním použití a alespoň jednou za dva roky při běžném silničním ježdění.

Ve standardně montovaných zadních tlumičích je menší množství oleje než ve většině značkových tlumičů, kapalina se tak více zahřívá a rychleji se opotřebovává. I úplně nové tlumiče v kapalině mívají vzduch, který snižuje viskozitu oleje.

 

10 Andreani SMTlumiče by měly být servisovány dvakrát ročně u závodních a jednou za dva roky u silničních jezdců.

 

 

Odpružení motocyklů odpovídá na mnoho výzev. Samozřejmě slouží k hladké a komfortní jízdě. Ovšem mimo to hraje klíčovou roli v ovládání motorky a při brždění. Dále slouží hlavně k zajištění kontaktu pneumatik s asfaltem. Většina odpružení motocyklů umožňuje určitou možnost nastavení.

 

Tovární nastavení je navrženo pro průměrného jezdce. Ovšem mnoho faktorů má vliv na to, jak odpružení reaguje na konkrétního jezdce a konkrétní jízdní styl. Proto nelze opomíjet správné seřízení a nastavení na konkrétního jezdce.

 

Alespoň pozornost věnovaná tomu nejzákladnějšímu seřízení odpružení vašeho motocyklu, tzn. nastavení odpružení vám, vaší váze, výšce a jízdnímu stylu, přinese pozitivní výsledky.

 

Z těchto důvodů je naše služba „statické nastavení podvozku“ nezbytnou a dostupnou investicí pro kvalitnější výkon vašeho motocyklu.